Projekt: Sundt hår, lange negle og smuk hud

Ja, ovenstående lyder måske som en drømmetænkning, men ikke destro mindre er det mit nye projekt :)
Jeg kender ikke så mange her i København, så efter arbejde har jeg meget mere tid end jeg førhen har haft. Det vil jeg gerne udnytte til at få indført nogle gode vaner :)

 

Men hvad går mit lille projekt så ud på?

Sundt hår:
Jeg har virkelig længe gået med drømmen om et sundt, tykt og langt hår. Det er bare som om, at mit skandinaviske hår ikke helt kan forene sig med den drøm…
Sidste efterår fik jeg mit hår farvet mørkt. Det gjorde jeg i håbet om, at det skulle være mere skånsomt mod mit hår, så det endelig kunne blive sundt og langt. Men, men… så hurtigt går det jo altså ikke.. langt fra skulle jeg hilse og sige! Og ikke nok med det, så er jeg begyndt at savne mit lyse hår, som jeg har på nedenstående billeder:

 

Jeg må nok (desværre) se i øjnene, at jeg ikke får det lyse hår tilbage i morgen, men at det er noget der kommer til at tage sin tid. Men sådan er det nu engang.
Min strategi til det sunde, lange og lyse hår er:

– at jeg ikke må farve mit hår, hvilket jeg faktisk har overholdt siden starten af maj. Jeg er lidt spændt på, hvor længe det her punkt kommer til at holde, for allerede nu har mit hår fået en lidt sjov farve. Det har en tendens til at se lidt orange ud og mine spidser er blevet meget lyse.
færre hårvaske. Hårvaske slider på håret og fjerner håret naturlige olier. Når man vasker håret dagligt, øges produktionen af de naturlige olier og håret bliver hurtigere fedtet. Det er derfor lidt af en ond cirkel, men jeg er så småt på vej ud af den :) Så det punkt får snart et flueben!
mindre styling. Dette punkt betyder mindre brug af hårtørreren og mit elskede GHD-glattejern. Men det betyder at jeg må lave flere frisurer. På arbejdet skal mit hår være opsat når jeg er i laboratoriet, så jeg må begynde at eksperimentere med fletninger, snoninger, twists og hvad jeg eller kan finde på :)

 

Lange negle:

Mine negle er meget skøre, de spalter og flækker, hvilket også er en af grundene til at jeg altid går med neglelak.  Projekt “lange negle” er egentlig lidt misvisende, da jeg egentlig bare søger sunde neglespidser :) Derudover er det også en form for forebyggelse, for når jeg arbejder i laboratoriet vasker jeg ofte hænder og spritter dem af bagefter.

 

Strategien til “lange negle”:

– Silica. Dette punkt er nok det vigtigste. Silica-tilskud har tidligere gjort mirakler for mig, så tre tabletter om dagen, skulle gerne give mig stærke negle om en god måneds tid.
– Neglebåndsolie. Denne har jeg endnu ikke fundet, men jeg har en fra Herôme og en fra Mavala i tankerne. Er der nogle af jer kan anbefale en?
– Håndcreme. Det glemmer jeg alt for ofte, men det er slut! Fra nu af vil jeg huske det hver aften inden jeg går i seng :)

Smuk hud:

Ja hvem vil ikke gerne have det? :D

– Silica. Det skulle efter sigende også give en smuk hud – jeg glæder mig til at se om det virker :)
– Exfoliering. Imens jeg venter på resultaterne af silica, så vil jeg to gange ugentlig begynde at exfoliere min hud.
– Creme. Det skal jeg nok blive meget bedre til. Jeg har tænkt mig at benytte uparafumeret carbamid creme, som nok ikke er det mest sexede, men så længe jeg bor i København uden kæresten, så går det nok ;)

Det blev da vist et lidt lang indlæg :) Har I også et lille beauty-projekt kørende? I så fald vil jeg MEGET gerne høre om det! :)

-Tine

 

This entry was posted by Tine / Fitinspiration.

One thought on “Projekt: Sundt hår, lange negle og smuk hud

  1. Jeg har altid et projekt kørende.. har ikke farvet hår siden oktober ;-) yay!!! og ikke brugt shampoo siden feb! yay igen! (vasker dog med balsam efter CG-metoden..) . Prøv zink tilskud, det siger de kloge hoveder er vejen til langt hår.. (har ikke prøvet..)

Skriv et svar

