Quinoa-kærlighed

De her opskrifter bliver jeg simpelthen nødt til at dele med jer! Som vegetar er jeg hele tiden på udkig efter opskrifter, hvor jeg får nok protein samtidig med et velsmagende måltid. Desuden er det også vigtigt for mig at det er muligt at sammensætte det med kød, så min omgangskreds ikke skal “lide” under at jeg er vegetar (her tænker jeg især på min kød-glade kæreste)…

I går lavede vi den lækreste salat jeg længe har fået og lavede nogle madmuffins dertil.

Jeg er ikke altid helt god til at følge opskrifter, så det blev lidt på slump. Jeg prøvede at følge denne opskrift, men endte nu altså med at ændre end del i den. Så her er som jeg nogenlunde lavede den:

– Skyl og kog først en halv pose Quinoa

–  Tilsæt derefter følgende ting:

  • En stor håndfuld forårsløg (grofthakket)
  • En stor håndfuld rucculasalat (grofthakket)
  • Et lille rødløg (finthakket)
  • 200 g cheddarost (revet)
  • 5 æg
  • 1-2 tsk. salt
  • Friskkværnet peber
  • Evt. kød. Min kæreste puttede stegt bacon i tern i hans. Ellers kan der også puttes eksempelvis chorizo-pølse i

Alle tingene blandet godt samme og puttes i fine muffinforme. De bages ved 180 grader i ca. 30 minutter. Og HAPS, så har du en portion ægte Quinoa-kærlighed :)

Vi kogte en hel pose quinoa og brugte den anden halvdel til en salat, som jeg har hentet inspiration til her hos den smukke århusianske blogger Anna.

Til denne salat bruge vi derfor ca.:

  • en halv pose quinoa (skyllede og kogte)
  • 3 modne avocadoer (mosede med en gaffel, overhældt med lidt citron og vendt i som det første )
  • 300 g cherry tomater
  • en halv pakke af den berømte Puck fetaost (en cremefeta)
  • en håndfuld rucculasalat (grofthakket)
  • en håndfuld forårsløg (grofthakket)
  • et lille rødløg (finthakket)

Det her var jeg så heldig også at få på min madpakke i dag, mmmmmmnh :)

-Tine

så igen

This entry was posted by Tine / Fitinspiration.

Skriv et svar

