Barcelona

Jeg vil gerne på forhånd advare mod billederne i dette indlæg, som er 110% turist-fotos! ;)
Jeg var, som tidligere nævnt, på tur med min storesøster og min lillebror i Barcelona. Min lillebror, blev konfirmeret d. 6 maj i år og som gave af mig og min søster fik han denne tur. Vi var afsted fra lørdag til tirsdag, så det var bare en slags forlænget weekend. Vejret var skønt, så jeg fik mulighed for at lufte mine blege ben (tag evt. et par solbriller på, så I ikke bliver blændet..)

Yup, vi var eksemplar eksemplet på turister, så selvfølgelig skulle vi da på rundtur i busserne med åbent dæk :)

Et obligatorisk pose ved havnen foran (okay, ved siden af) en skulptur er da også på sin plads!

ICEBARcelona skulle da også besøges. For -7 grader lyder jo så tiltalende, ikke? ;) Vi tog derind kl 17 på en søndag, det hele så meget lovende ud, da stedet ligger lige ved stranden, i baren ude foran er der mange mennesker og dem som har set For Lækker til Love vil nok give mig ret i at konceptet lyder ret sjovt. Vi bliver udstyret med stor jakker, som I kan se på ovenstående billede, og handsker og får så lov til at komme ind i is-baren. Næsten alt er lavet af is, der er isskulpturer, bænke med rensdyrskind og væggene ligner udskårne isblokke. Det lyder da meget idylisk, ik? :)
Vores næser blev dog  lidt lange, da lokalet var helt tomt! Der hang en ensom diskokugle og lyste lidt og så var der ellers en tung bas i baggrunden. Så dér sad vi i et stort kølerum og ventede på at der kom en bartender ind og lavede de betalte drinks til os.

Her sidder jeg så med et styks “Strawberry Daiquiri”, serveret i et glas lavet af is.

 

Isskulptur, diskolys – kan I mærke stemningen? :D
Det var nu en meget sjov oplevelse, men tror det havde været lidt sjovere hvis der rent faktisk var nogle mennesker derinde…

Her er vi så lige kommet ud foran baren. Lidt forfrosne sidder vi og får varmen :)

Min lillebror er kæmpe FC Barcelona fan, hvilket var grunden til at vores valg faldt på Barcelona. Her er så min søster og bror foran et eller andet billede inde på det officielle museum

Det var også muligt, i forbindelse med besøget på museet, at komme på en rundtur på stadionet. Her så vi alt fra presserum,  kommentatorboks til modspillernes omklædningsrum.

Så, det var alt for nu fra turisten ;)
Tine

så igen

This entry was posted by Tine / Fitinspiration.

Skriv et svar

